preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Svjetski dan voda i poezije u integriranoj nastavi

Autor: Božica FILIPOVIĆ VEG, 22. 3. 2015.

    Povodom nadolazećeg Svjetskog dana zaštite voda koji obilježavamo 22. ožujka i Svjetskog dana poezije koji obilježavamo dan prije, ove smo  datume u školi obilježili integracijom dvaju predmeta u 6. razredu: prirode i hrvatskoga jezika.

    Tako su učiteljice Marija Majer i Božica Filipović Veg sadržaje svojih predmeta povezale, a za učenike šestoga razreda osmislile aktivnosti kojima bi djeci prenijele ključne pojmove i osnovno znanje o ovim bitnim pojmovima na vrlo zanimljiv i kreativan način.

    Učiteljica hrvatskoga jezika je pomoću ključnih pojmova nastavne jedinice iz prirode, kao što su: šaš, tlo, trska, rogoz, jesen, proljeće, voda, obala, kukci, žabe, ptice, roda, čaplja, gujavica, bukavac, Slavonija i slično, osmislila za šestaše 3 aktivnosti: najprije ssu  se učenici  "zagrijali" igrom „vješala“ gdje su 4 skupine pokušale pogoditi zadanu izreku: Voda je pokretač prirode. (Ako niste znali, autor same izreke poznati je slikar Leonardo da Vinci!)

      Nakon što su brzo došli do rješenja, uslijedila je druga aktivnost, a zadatak je bio, na temelju ponuđene rime (čiji su pojmovi ponovno bili vezani za važne datume), napisati lirsku pjesmu u najmanje 3 strofe, i to sa zadanom obgrljenom ili križnom rimom.

   Na kraju, red je bio da se u trećoj aktivnosti smišlja slikopriča. Ovdje su bile potrebne i likovne i literarne sposobnosti, ali i znanje iz prirode jer su skupine ponovno dobile pojmove poput npr. roda, žaba, list, gujavica itd., na temelju kojih je trebalo graditi svoju priču. Bilo je to vrlo zanimljivo!

   Nakon sata hrvatskoga jezika uslijedila je priroda. Na tom su satu učenici povezali pojmove koje su čuli na prethodnom satu s konkretnim saznanjima o slanim i slatkim vodama, rasprostranjenosti voda na Zemlji, važnosti životnih zajednica mora i kopnenih voda za život.

   Učenici su bili podijeljeni u parove, a svaki par imao je različit zadatak. Neki su odgovarali na pitanja vezana uz rasprostranjenost vode, slatkih i slanih voda, njihovih svojstava te kruženje vode u prirodi. Drugi su proučavali živa bića koja nastanjuju kopnene vode stajačice: bare i močvare. Treći su na temelju pojedinih tekstova o važnosti vode za život svih živih bića pisali poruke vezane za očuvanje našeg najvećeg blaga – pitke vode.

 

   Sve aktivnosti možete pogledati na panou u školskom hodniku. Bio je to zanimljiv način poučavanja, ali i učenja jer osim učenika koji su saznali nešto novo iz različitih kuteva promatranja, također su nešto novo naučile i učiteljice koje su se morale prilagoditi jedna drugoj i kreativnošću zainteresirati učenike za ovaj način rada, same proučiti sadržaje i onog drugog predmeta s kojim se integriraju te stoga predlažemo ovakav način rada svim učiteljima. Integrirajmo se!:)

 


Izvor: Božica Filipović Veg (učiteljica hrvatskoga jezika), Marija Majer (učiteljica prirode i biologije)


eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2023/2024

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / www.os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju