Od lektire do horora
Autor: Božica FILIPOVIĆ VEG, 10. 11. 2015.
U sklopu nastave hrvatskoga jezika, u OŠ V. Nazora Nova Bukovica, učenici od petog do osmog razreda pod vodstvom nastavnice Božice Filipović Veg, prošle su godine započeli s provedbom mjesečnih projekata, a s ciljem razvijanja učeničke kreativnosti, samostalnosti i inovativnosti u ostvarivanju teme dajući pojedincu ili skupini pritom slobodu realiziranja zadatka u bilo kojem smjeru i doživljavajući temu na različite načine. Uz to, učenici uče surađivati sa svim članovima svoje ekipe, uče se toleranciji i prihvaćanju tuđeg mišljenja, osposobljavaju se za život, ali i usavršavaju svoje govorne i pisane te glumačke ili redateljske sposobnosti.
Tako su u mjesecu listopadu učenici šestoga i osmoga razreda, podijeljeni u skupine, imali sljedeće zadatke: šestaši su na zadanu temu: „Istina o lektiri“ osmislili, napisali te izveli vlastiti igrokaz koji govori kako učenici nastoje izbjeći čitanje lektire te kojim se sve trikovima služe kako bi uvjerili nastavnicu ili roditelje (a možda i sami sebe!) da su tu knjigu zaista pročitali.
Sve su skupine vrlo uspješno odradile zadatak pa nije ni čudo kako su u imeniku „pale“ sve odreda odlične ocjene, a kako je to izgledalo možete pogledati na našoj web stranici škole. Donosimo vam najuspješnije uratke.
Osmaši su nešto stariji, a time i mnogo vještiji u snimanju i montiranju pa su, kao pravi mali redatelji, dobili zadatak snimiti kratki film (do 5 min.) na temu po izboru. Snimalo se sve: od horora, preko životnih drama do ljubavnih priča suvremenih Romea i Julije.
Osim glume u prigodnom okružju i uređene scenografije, valjalo je podijeliti uloge, napisati scenarij, naučiti ga, osmisliti kostimografiju, snimiti kadrove, montirati i urediti uvodnu i odjavnu špicu, te, naravno, dodati glazbenu podlogu. Kao što vidite, zadatak nije bio nimalo lak. No, osmaši su ga uspješno odradili. Kako se horor o bijeloj udovici pretvorio u komediju pogledajte također na našoj web stranici.
Teme projekata svake se godine mijenjaju, a nastavnica svaki put dobije novu ideju o mogućem izazovu kako se ništa ne bi moglo „kopirati ni prepisivati“ od prethodne generacije. Iako projekte odrađuju u svoje slobodno vrijeme, učenici ih vole i svaki se puta raduju novom iskustvu i avanturama.