preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Svjetski dan voda i poezije u integriranoj nastavi

Autor: Božica FILIPOVIĆ VEG, 13. 4. 2016.

    Povodom Svjetskog dana zaštite voda koji obilježavamo 22. ožujka i Svjetskog dana poezije koji obilježavamo dan ranije, 21. ožujka, i ove smo godine, potaknute prošlogodišnjom dobrom suradnjom, te događaje obilježili integracijom dvaju predmeta u 6. razredu: prirode i hrvatskoga jezika. No, kako je sam događaj padao u vrijeme proljetnih praznika za učenike, tu smo aktivnost po povratku u školske klupe.

   Učiteljice Marija Majer (priroda) i Božica Filipović Veg (hrvatski jezik) sadržaje su svojih predmeta povezale, a za učenike šestoga razreda osmislile zanimljive aktivnosti kojima su djeci kroz igru prenijele ključne pojmove i osnovno znanje o ovim bitnim pojmovima.

    Učiteljica hrvatskoga jezika, pomoću ključnih pojmova nastavne jedinice iz prirode, kao što su: more, kopno, slano, kisik, škrge, svjetlost, alge, planktoni, ugroženo, bogatstvo i slično, osmislila je za šestaše 3 aktivnosti: najprije su  se učenici  "zagrijali" igrom „vješala“ gdje su 4 skupine pokušale pogoditi zadanu izreku: Voda je pokretač prirode i autora same izreke, Leonarda da Vincija.

     Nakon što su brzo došli do rješenja, uslijedila je druga aktivnost, a zadatak je bio, na temelju ponuđene rime (čiji su pojmovi ponovno bili vezani za važne datume), napisati lirsku pjesmu u najmanje 3 strofe, i to sa zadanom obgrljenom ili križnom rimom. Ovo i nije bio tako lak zadatak, no učenici su se ipak snašli i u konačnici dobili zgodne pjesmice koje možete pročitati i sami.

    Na kraju, red je bio da se u trećoj aktivnosti smišlja i crta slikopriča. Ovdje su bile potrebne i likovne i literarne sposobnosti, ali i znanje iz prirode jer su skupine ponovno dobile pojmove poput npr. kit, morž, morska struja, minerali, jezera itd., na temelju kojih je trebalo graditi svoju priču. Bilo je to vrlo zanimljivo, a svaka priča bolja od prethodne!

   Nakon sata hrvatskoga jezika uslijedila je priroda. Na tom su satu učenici povezali pojmove koje su čuli na prethodnom satu s konkretnim saznanjima o slanim i slatkim vodama, svojstvima vode, njenoj  rasprostranjenosti na Zemlji, važnosti životnih zajednica mora i kopnenih voda za život te su izveli pokus kojim su dokazali svojstva vode. Nakon odrađenog pokusa ponovno je uslijedilo integriranje s hrvatskim jer su učenici trebali na temelju tijeka pokusa i dobivenih rezultata napisati zaključak, ni manje ni više, već u obliku: pjesme!

    Sve aktivnosti možete pogledati na panou u školskom hodniku.

   Bio je to zanimljiv način poučavanja, ali i učenja jer osim učenika koji su saznali nešto novo iz različitih kuteva promatranja, također su nešto novo naučile i učiteljice koje su se morale prilagoditi jedna drugoj i kreativnošću zainteresirati učenike za ovaj način rada, same proučiti sadržaje i onog drugog predmeta s kojim se integriraju te stoga predlažemo ovakav način rada svim učiteljima.

   Integrirajmo se! :)

 

 


Izvor: Božica Filipović Veg (tekst i foto) i Marija Majer (foto), učiteljice hrvatskoga jezika i prirode/biologije


eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2023/2024

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / www.os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju