preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Lektira na drugačiji način

Autor: Lareta Žubrinić, 3. 10. 2013.

     Tko kaže da čitanje lektire mora biti dosadan dio svakodnevne školske rutine? Da tomu nije nimalo tako, dokazali su učenici petoga razreda naše škole koji su u ponedjeljak na dvosatu hrvatskoga jezika prvu lektiru, „Bajku o ribaru i ribici“ A. S. Puškina, interpretirali na potpuno osobit način.

   Nakon što su tjedan dana ranije svi učenici pročitali lektiru, a dvije učenice, Lucija i Iris, izradile prekrasan plakat uz pomoć kojega su nam bajku i prezentirale, učiteljica hrvatskoga jezika Božica Filipović Veg odlučila je ispitati koliko su pozorno, zapravo, čitali lektiru i što o njoj znaju organizirajući i provodeći kviz poznavanja lektirnoga djela kojemu smo dali naziv „Zlatna ribica“. 

 

    Nije bilo lako: učenici su nasumično, izvlačenjem kartica, podijeljeni u 3 skupine, a da bi u kvizu pobijedili morali su međusobno jako dobro surađivati. Iz tog im je razloga učiteljica na početku kviza pročitala nekoliko pravila kojih se valjalo pridržavati. Nakon toga, svaka se skupina predstavila: Ribice, Rakovi i Školjkice. Da bi sve proteklo regularno brinuo se naš stručni žiri koji je činilo troje učenika osmoga razreda: Anja Stjepanović (ujedno i predsjednica žirija), Matej Kapetanović te Tatjana Đuričić. Oni su se brinuli da se poštuju pravila igre, ali i vodili računa o vremenu koje je svaka skupina imala za dogovor. 

    Pitanja su se krenula: prvo, drugo, treće… Napetost između skupina mogla se nožem rezati, skupine su se borile do posljednjeg trena. Bilo je vrlo izjednačeno. Očito je bilo da su se svi dobro pripremili pomno čitajući bajku i po nekoliko puta, ali nije samo to bilo dovoljno: trebalo je proučiti i ponešto o životu pisca, o njegovoj neobičnoj smrti, načinu pisanja, stilskim sredstvima koja je koristio u pisanju i slično. Ipak, učionicom su prštali točni odgovori, čak i prije isteka vremena za dogovor.   

    Nakon što je svaka skupina odgovorila na svojih 8 pitanja, deveto je pitanje bilo zajedničko za sve, a najvećim brojem bodova nagrađivao se najbolji i najmaštovitiji odgovor prema zajedničkoj odluci stručnoga žirija. Dok je žiri čitao odgovore i promišljao tko je u ovom pitanju bio najuspješniji, ekipe su se odmarale od „mozganja“ bojajući pripadnike morskoga svijeta – ribice koje će kasnije i zalijepiti u svoje dnevnike čitanja. 

    Posljednje je pitanje prevagnulo i donijelo nam pobjednike. Bila je to skupina Rakova, a nju su činili: Marta Juršik, Zlatko Erdec, Mate Dorčak, Mihael Gabelić, Dora Šimara te Tomislav Kurtić. Kako njihov uspjeh i znanje o pročitanoj lektiri ne bi brzo pao u zaborav, najboljoj ekipi učiteljica je dodijelila i šarene diplome kojima se mogu pohvaliti svojim prijateljima, ali i roditeljima. Pa, tko kaže da se znanje ne nagrađuje?! Čestitamo svim sudionicima ovoga kviza i do nekog sljedećeg poručujemo: Priključi se na knjigu, zaboravi brigu!


Izvor: Božica Filipović Veg, učiteljica hrvatskoga jezika


eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2023/2024

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / www.os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju