2017-04-07 12:49:46

„Vodene“ aktivnosti na satu Hrvatskoga jezika i Prirode

   Mjesec ožujak učenici šestoga razreda završili su na vrlo zanimljiv i edukativan način. Naime, povodom Svjetskog dana voda i Svjetskog dana poezije koji se obilježavaju 22. i 23. ožujka svake godine, učenici su imali prilike iskusiti integraciju predmeta Priroda i Hrvatski jezik.

   Na satu Prirode toga su dana učenici s temom Otpadne vode proučavali zaštitu voda te utjecaj onečišćenja ljudskim djelovanjem. Najprije smo ponovili koju korist od mora i kopnenih voda ima čovjek za život započevši od važnog  izvora hranjivih tvari koje su neophodne u pravilnoj prehrani pa sve do značajnog izvora energije važan za gospodarstvo.

    Nakon toga upoznali su kategorije onečišćenih voda i spoznali na koji način ih mogu prepoznati ovisno o  živim bićima koje obitavaju u tom staništu -  čiste vode do potpuno onečišćenih voda.

   Učenici su već od prije bili upoznati s onečišćivačima vodenih staništa. Objasnili smo korake kojima se otpadne vode mogu pročistiti i naučili kako mogu sami izraditi mehanički pročišćivač onečišćenih (otpadnih) voda te ponovna uporaba otpadnih voda u svakodnevnom životu.

   Zatim smo pristupili povezivanju nastave Prirode s nastavom Hrvatskoga  jezika  - izrađujući  plakate o živim bićima, ali  pišući tekst u imperativu, zapovjednom načinu, o kojemu smo učili na Hrvatskom jeziku nekoliko sati ranije.

   Na satu Hrvatskoga jezika aktivnosti su započele poznatom igrom „vješala“, a tražio se zagonetni pojam, odnosno izreka „Voda je pokretač prirode“ te autor izreke Leonardo da Vinci.  Zatim je svaka od triju skupina dobila zadanu rimu na temelju koje je trebalo složiti pjesmicu naslova „Voda je život“. No, to nije bilo tako lako obzirom da pjesma nije smjela imati parnu rimu i trebala je sadržavati 3 strofe. Koliko su uspješni bili u tome, možete vidjeti na priloženim fotografijama ili na velikom panou u školi. 

  Treća, i najteža, aktivnost bila je smisliti i napisati slikopriču na temelju izabranih 10 od zadanih 15 pojmova vezanih uz lekcije iz Prirode. Za dobru slikopriču trebalo je biti maštovit pisac, ali i vješt crtač jer znamo da se u ovoj vrsti teksta izmjenjuju riječi i sličice koje predstavljaju određene pojmove. Šestaši su se potrudili, ali su i uživali, dobro se zabavili, nešto novo naučili, naučeno ponovili i svima poručili: Voda je život – čuvajmo ju!

 


Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica