preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica

 > Naslovnica
Vijesti

Europe Code Week 2022

Autor: Martina Ocelić, 29. 10. 2022.

U tjednu od 8. - 23. listopada 2022. naši su učenici razvijali logičko razmišljanje i upoznali se s pojmom programiranja u svakodnevnom životu kroz igru.
Zaključili su kako je važno pratiti svaki korak da bi došli do željenog cilja.

"Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni."

                           
 

Kodiranje i programiranje važne su kompetencije koje su sve traženije u svim područjima, a svrha je Europskog tjedna programiranja podržati učenike u njihovu stjecanju!

Tako smo i ove godine kroz svoje aktivnosti pod nazivom "Programiranje bez računala u razrednoj nastavi" sudjelovali na jubilarnom 10. Europskom tjednu programiranja te zaslužili Certifikat kao poticaj za sve slične događaje i razvoj kompetencija kodiranja i programiranja. 





          U našoj školi ovim je aktivnostima planirano učenicima nižih razreda približiti neke pojmove iz informatike, bez obzira radi li se na računalu ili ne. Također razvijati kod učenika logičko razmišljanje, algoritamsko i računalno razmišljanje, prepoznavanje, analiziranje i primjena mogućih rješenja kroz igru.
         Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. Naši su učenici s učiteljicom informatike, Martinom Ocelić, kroz pet različitih aktivnosti  na temu „Programiranje bez računala u razrednoj nastavi“ razvijali logičko razmišljanje i upoznali se s pojmom programiranja u svakodnevnom životu kroz igru. Zaključili su kako je važno pratiti svaki korak da bi došli do željenog cilja.

            Prva aktivnost bila je programiranje HOTWHEELS autića. U ovoj aktivnosti učenici uče koncepte algoritma, slijeda i ispravljanja pogrešaka. Igra jedan par protiv drugog para. Postave se kartice za START i FINISH, VULKANI i svaki par dobiva svoj autić. Zadatak je pomoću kartica za kretanje programirati svoj autić da dođe do cilja bez da prođe kraj vulkana i da to napravi sa što manje koraka. Pobjednik je onaj par koji do cilja dovede autić sa što manje naredbi. 



 


        Druga aktivnost bila je igra s kartama CodyRoby, a u nastavku ćemo staviti pravila igre kako biste vi pokušali programirati bez računala kao i mi :)
Pravila igre: svaki učenik stavlja na ploču jednu sivu pločicu na mjesto koje želi te postavlja svojeg robota na početno mjesto, u kut (sa svoje strane ploče). Karte se promiješaju te se svakom učeniku podijeli šest karata, a ostale se ostave u talonu. Učenici naizmjenice koristeći svoje karte pomiču svog robota ovisno o tome kakve karte imaju. Nakon korištenja karata uzimaju nove iz talona. Pobjednik je onaj igrač koji „pojede“ drugog igrača odnosno dođe prvi na mjesto suparničkog robota.



       Treća aktivnost bila je izrada Origamija. Origami je jedna od aktivnosti u kojima je izuzetno važno točno slijediti korake. U ovoj aktivnosti učenici uče što je slijed koraka, važnost praćenja tog slijeda koji se zove algoritam. Uzimaju po jedan pripremljeni papirnati kvadrat u boji, jedan učenik u paru dobiva i listić s uputama za izradu origamija. Učenici u paru okreću leđa jedan drugome. Učenik koji ima upute za izradu origamija u obliku mačke, psa ili broda radi po uputama i daje usmene upute svome paru koji mu je okrenut leđima.


            Četvrta aktivnost je bila složiti pompone prema predlošku. Najbolje ćemo opisati ovu aktivnost fotografijama, zaista je bilo zanimljivo :D Važno je dobro slijediti svakin korak,a ujedno se dobro zabaviti. Pokušali smo odraditi aktivnost kao natjecanje između učenika.

 


        Posljednja aktivnost bila je bojanje Pixelart za naše male umjetnike cool
Pixel art je vrsta kompjuterske grafike kao i oblik digitalne umjetnosti. 




 




eTwinning school mission

e-Dnevnik
Ponosni!

Erasmus+ | Program EU-a za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport

 

 

Kalendar 2023/2024

Energetska obnova škole

Projekt je sufinancirala

Europska unija iz

Europskog fonda za regionalni razvoj

Škole -susjedi i prijatelji

CMS za škole logo
Osnovna škola Vladimira Nazora Nova Bukovica / Zagrebačka 28, HR-33518 Nova Bukovica / www.os-vnazora-novabukovica.skole.hr / skola@os-vnazora-novabukovica.skole.hr
preskoči na navigaciju